מרפאת הוד השרון

כתובת

דואר אלקטרוני

תוכן ההודעה

טיפולים בהפרעת הסגר (TMD)

הידעת שרופא השיניים שלך יכול לעצור את כאבי הראש וכאבים כרוניים?
יכול להיות שאתה סובל ממצב הנקרא TMD הפרעת מפרק הלסת התחתונה.
(temporomandibular joint disorder)

אם אתה סובל מכאבי ראש כרוניים וכאבים בצוואר, גב או כתפיים, יכול להיות שתופתע לגלות שרופא השיניים שלך יכול לעזור לך להיפטר מהם. במצבים מסוימים, כאבי ראש וכאבים כלליים יכולים להיגרם בגלל חוסר תיאום של הלסת. המצב הזה נקרא "הפרעת מפרק הלסת התחתונה" והוא ניתן לטיפול בעזרת מומחיות מיוחדת של רפואת שיניים הנקראת רפואת שיניים עצב-שרירית. אם רופא השיניים שלך מתמחה בתחום זה, הוא יכול לגרום לכאב להיעלם.

האם אתה סובל מהפרעת מפרק הלסת התחתונה?

הפרעת מפרק הלסת התחתונה הידועה בשם(TMD) הינה חוסר תיאום של הלסת המתבטאת בכאבים בפנים, בראש, כתפיים, גב עליון וצוואר. המיקום של הלסת שלך הוא בדומה לעצבים הנמצאים בפניך. כאשר הלסת שלך לא נמצאת במיקום האופטימאלי, אתה יכול לסבול לא רק מאי-נוחות אלא גם מכאבים עזים. התחום של רפואת שיניים עצב-שרירית פותח בשנות ה-60 וה-70 וכיום הינו משומש בצורה הרבה יותר רחבה.

סימפטומים של  TMD הינם בין היתר:

–           כאבי ראש כרוניים.

–          כאבים פנים, גב, צוואר וכתפיים.

–           צלצולים באוזניים.

–           סחרור.

–           כאבים בשיניים, בחך ובלסת.

–           נזק לשיניים כגון סדקים וחורים בשיניים.

בגלל שהסימפטומים של TMD  דומים להרבה סימפטומים של הפרעות אחרות, יכול להיות קשה לדעת אם הכאבי ראש שלך הם התוצאה של מיקום הלסת שלך. אך אם אתה סובל מכאב זה, כדאי לך לחפש אבחון וטיפול מרופא שיניים המתמחה בתחום זה.

אבחון TMD

אבחון של  TMD מתחיל בבדיקה פיזית. אם הרופא שיניים שלך מאמין שהלסת שלך ממוקמת לא נכון, הוא ישתמש בצילומי הרנטגן שלך בכדי להשיג תמונה ברורה של המצב. הצעד הבא הוא שימוש בצילום ממוחשב בכדי לנתב ולחקות את המיקום האופטימאלי של הלסת.

אופציות טיפול

הטיפול שלך תלוי בחוסר התיאום של הלסת שלך. אם אתה סובל מכאב רק לעיתים, הטיפול יהיה קל וזול יותר. אחרי הכל, לאף אחד אין את השיניים המושלמות. זה יכול להיות משהו שתוכל לחיות איתו. לקיחת תרופות נגד כאבים ואכילת אוכל רך יכול לעזור לך במצבים של כאב.

הטיפול בכאב יותר חזק הוא ניקוז הנוזל מתוך הלסת שלך. הטיפול כולל הדרמה וניקוז הנוזל בעזרת מזרקים ע"י רופא שיניים מומחה. ניתוח היא אפשרות אחרונה.

אם אתה סובל מכאב כרוני וכאבי ראש, יכול להיות שמיקום הלסת שלך הוא זה שגורם לבעיה.
קבע תור היום אצלנו לאבחון מיידי